Newzbin is gestopt

Beste Newzbinners,

Mocht je de aankondiging hebben gemist, dan kan dit misschien als een schok aankomen.

Na ruim 8 jaar zit het er voor ons namelijk op, Newzbin is niet meer....

Newzbin begon op 01-01-2014 na de overname van NZBEE.
Ons doel was om een waardige opvolger te worden van het toenmalige FTD.
In de loop der jaren werd het steeds drukker en nam de populariteit toe.
Om de drukte aan te kunnen hebben we in het verleden regelmatig naar betere servers moeten switchen en programmeerwerk moeten optimaliseren.
Dit heeft goed uitgepakt en ach ja... Zo nu en dan was er nog wel eens een dipje in de snelheid overdag.

We hebben veel populaire posters zien komen en gaan, probeerden het voor iedereen naar het zin te maken en sprongen in op feedback van de leden.
Mede door onze goede team van moderators, de posters, spotters, vertalers, maar bovenal de leden die bereid waren om andere te helpen, was Newzbin gegroeid tot de grote veilige usenet thuishaven voor iedereen.
Zonder enige namen te noemen willen wij al deze mensen hartelijk bedanken, jullie waren allemaal toppers, maar ook degene die helaas niet meer onder ons zijn, bedankt daar boven, het gaat jullie goed.

Ondanks de enorme groei in populariteit zagen we de afgelopen jaren helaas ook een afname in posts.
Uiteraard heeft dit ook met de opmars van Videoland, Netflix, Disney+, Amazon prime video etc. te maken en waarschijnlijk ook wel de Corona periode waar we in zitten.
Maar posters zijn ook bang geworden door recente nieuwsberichten van stichting Brein.
Voor ons waren dit in ieder geval redenen bij elkaar om een punt te zetten achter het bestaan van Newzbin.
Een verstandige keuze of misschien niet, vooral nu we zien hoeveel leden dit platform zullen gaan missen.
Het doet ons goed alle hartverwarmende berichten te lezen, maar ook doet het besef ons pijn dat we er vanaf nu niet meer zijn.

We begrijpen als geen ander dat het doodzonde zou zijn als dit compleet verloren zou gaan,
maar vooralsnog hebben wij helaas geen plannen om dit over te dragen of de database vrij te geven.

Bedankt allemaal voor de geweldige jaren en bedankt voor het vertrouwen in Newzbin.
Met deze woorden sluit ik af en blijf vooral gezond!

"To those who can dream there is no such place as far away."
Antwoord

dank je wel voor alle die mooi jaren 
ik wil iedereen dank die  mee geholpen heeft aan dit mooi forum  

hartelijk dank en tot ziens maar weer
Antwoord

Newzbin bedankt voor het vele plezier : )  jullie waren een geweldige NZB Community, de beste die ik heb mogen meemaken Smile
Zal iedereen erg gaan missen, maar het is ook mooi geweest nu, mijn hobby stopt ook nu. Doei allemaal.

I Love Movies, Good Movies Keeps Rolling, Enjoy the Movie's, A Serious Movie Lover, Greetings to all Copycats on the net.

Antwoord

bedankt voor de mooie jaren en hopelijk pakt iemand het nog op met jullie database.
Antwoord

Bye Bye
Antwoord

Zwaar hoor... nogmaals bedankt voor deze geweldige plek en iedereen, maar dan ook iedereen.. het ga jullie goed en we komen elkaar wel weer tegen.  Heart
Antwoord

Jullie gaan zoooo gemist worden... het ga jullie goed en bedankt voor alles!!
Antwoord

Explosion BEDANKT voor al het moois dat jullie ons al die jaren hebben bezorgd! RESPECT!!!
Antwoord

OK, genoeg geweest nu!. Zet de boel maar weer aan... please....
Antwoord

De gehele staf van Newzbin bedank ik hartelijk voor al de mooie jaren die ik hier mocht doorbrengen.
Ik zal dit nooit vergeten.
Al het beste gewenst voor de toekomst.
Antwoord

Thanks en 'till we meet again.
Antwoord

Bedankt voor al die jaren dat ik mocht genieten van jullie!
Antwoord

grote dank voor de plezier ik zal jullie missen

gr blue40 Salute Salute Salute Salute
Antwoord

(24-08-2021, 11:05 PM)Pavaronnie schreef:  OK, genoeg geweest nu!. Zet de boel maar weer aan... please....

Als wensen konden uitkomen, dan was dit er een...  Sad
Antwoord

Ik proost op newzbin en de crew en allen die dit tot een succes hebben gemaakt met nog 1 diepe buiging.

Bedankt iedereen
Antwoord

Kom je terug van vakantie...  Poef, weg Newzbin.

<shock>
Antwoord

Dank voor de mooie jaren. Met stip op nr1.
Antwoord

Ierdereen Bedankt.
Antwoord

(24-08-2021, 11:05 PM)Pavaronnie schreef:  OK, genoeg geweest nu!. Zet de boel maar weer aan... please....

Dit dus...
Antwoord

Bedankt voor alles Heart Heart
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: Yvar40, 6 gast(en)