Acronis True Image

Goedendag mensen, ik heb een backup gemaakt van mijn pc met acronis true image (de laatste versie van Vinny27) en staat nu als image bestand op een externe schijf.
Ik heb ook dit bestand: AcronisBootableMedia , een Imagebestand van ongeveer 700mb.
Als ik deze backup van mijn pc wil plaatsen op een nieuwe SSD schijf heb ik dan dit bestand nodig.
Hoe werkt dat eigenlijk?
Kan iemand mij ff op weg helpen?
Alvast dank hiervoor.
Antwoord

Bootable media zal een cd zijn, om zoals de naam zegt, vanaf op te starten. Op die cd staat dan hetzelfde programma.
Waar heb je de backup opgeslagen Nutella78? Op een portable device of op een aparte partitie? Dat laatste zou het makkelijkst zijn.

Gaat het om een laptop of om een desktop computer? Komt de nieuwe SSD erbij of in plaats van...?

Why isn't there mouse-flavoured cat food?      [Afbeelding: Fish_Jumping.gif]
Al mijn software verzoekjes betreffen Windows O.S. tenzij anders aangegeven.
Antwoord

(19-07-2020, 05:01 PM)JohnDeLui schreef:  Bootable media zal een cd zijn, om zoals de naam zegt, vanaf op te starten. Op die cd staat dan hetzelfde programma.
Waar heb je de backup opgeslagen Nutella78? Op een portable device of op een aparte partitie? Dat laatste zou het makkelijkst zijn.

Gaat het om een laptop of om een desktop computer? Komt de nieuwe SSD erbij of in plaats van...?

Hoi John ik heb de backup op een externe harde schijf geplaats en het is voor een Desktop pc. Moet ik dan nog een bootable cd aanmaken? En hoe doe ik dat?
Antwoord

Zelf werk ik graag met Acronis 2014, die vind ik plezieriger qua interface.

Ik heb de post van Vinny er even op nagekeken: de bootable media is een ISO image en die kun je met vrijwel elk 'brand' programma zoals ImgBurn op een cd branden. In Windows 10 zit al een brandprogramma in de verkenner: https://www.windows-helpdesk.nl/dvd-cd-b...indows-10/ 

Daarna kun je de nieuwe HD aansluiten...   Daarna je computer vanaf de cd opstarten (even boot volgorde controleren in BIOS) en vervolgens kun je Acronis True Image vertellen welke backup er moet worden terug geplaatst.

Plaats je de SSD naast je huidige schijf of komt 'ie in plaats van?

Antwoord

(19-07-2020, 06:22 PM)JohnDeLui schreef:  Zelf werk ik graag met Acronis 2014, die vind ik plezieriger qua interface.

Ik heb de post van Vinny er even op nagekeken: de bootable media is een ISO image en die kun je met vrijwel elk 'brand' programma zoals ImgBurn op een cd branden. In Windows 10 zit al een brandprogramma in de verkenner: https://www.windows-helpdesk.nl/dvd-cd-b...indows-10/ 

Daarna kun je de nieuwe HD aansluiten...   Daarna je computer vanaf de cd opstarten (even boot volgorde controleren in BIOS) en vervolgens kun je Acronis True Image vertellen welke backup er moet worden terug geplaatst.

Plaats je de SSD naast je huidige schijf of komt 'ie in plaats van?

Hoi John hartelijk bedankt voor je uitleg. De SSD komt in plaats van....fijne avond.
Antwoord

(19-07-2020, 07:51 PM)Nutella78 schreef:  Hoi John hartelijk bedankt voor je uitleg. De SSD komt in plaats van....fijne avond.

Succes ermee Nutella78. Jij ook een fijne avond!

Antwoord

In principe heb je heel die cd niet nodig...wel gewoon maken want je weet maar nooit.

Als je in True Image in het menu gaat naar "Tools & Utilities" 
en dan naar "Hulpmiddelen om het systeem te beschermen" zie je daar de optie
"Acronis Startup Recovery Manager" staan.
Zet deze aan daarna kan je bij het starten van je systeem gewoon via F11 naar True Image.
Makkelijker kan het niet!

Suc6, Dré
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)