Sygic Mapdownloader TomTom en HERE

Beste mede-forumgebruikers,

Ik heb laatst "Sygic Kaarten Juli 2020" binnengehaald om mijn systeem weer eens van de meest recente kaarten te voorzien.
Nu zag ik dat je de optie hebt om TomTom kaarten of HERE-kaarten te gebruiken, en ik heb hierover 2 vragen:

1) Kun je beiden Maps op je systeem zetten en krijg je dan de mogelijkheid om te kiezen tussen TomTom of HERE-kaarten, of moet je vooraf voor jezelf bepalen welke kaarten je wilt gebruiken? (TomTom geeft 2020-07 en HERE geeft 2020-06 kaarten beschikbaar).

2) Ik gebruik mijn chinese systeem om straks richting vakantiebestemming te navigeren met de sleurhut achter mijn auto, dus heb ik Sygic Truck er op gezet. Zit er verschil in kaarten tussen de "normale" Sygic en Sygic Truck?

Ik hoop dat iemand mij de verlossende antwoorden kan geven,

Alvast bedankt, MrBassman
Antwoord

Wat ik wel weet van Garmin is
Dat als je 2 typen actieve kaarten gebruikt, je garmin dan in conflict kan gaan
Wat resulteert dat routes bv niet over snelwegen geleid worden terwijl dit wel aan staat

Of dit voor Tom Tom ook geld weet ik niet
Maar zou het zeker uitzoeken voor je op weg gaat

Lees aangeboden oplossingen en topics, ze worden niet voor niets aangeboden en/of gemaakt, 
                                             Ons forum heeft ook een handige zoekfunctie, maak daar gebruik van
Antwoord

(14-07-2020, 07:43 AM)Mr Chaos schreef:  Maar zou het zeker uitzoeken voor je op weg gaat

Dank MrChaos, ik heb voorlopig alleen TomTom-kaarten op het systeem gezet omdat Sygic daar normaliter ook mee werkt.
Ik heb geen idee in welk opzicht HERE afwijkt van TomTom (detail/kleurschema?), maar hou het voor nu nog even op de "veilige" optie.

Heb je heel toevallig ook een antwoord op mijn 2e vraag? (verschil in kaarten Sygic of Sygic Truck?)
Antwoord

Nee helaas dat weet ik niet
Ik ben motor rijder en gebruik dus Garmin Auto/motor
Ooit wel Tom Tom gehad en nog steeds een account maar gebruik geen Tom Tom meer
Ik kan je dus ook niet verder helpen hierin
Maar omdat ik van Garmin weet dat deze met 2 actieve kaarten conflicten geeft, en je vraag is of tomtom en here beide op 1 systeem gebruikt kunnen worden, dacht ik laat ik je waarschuwen voor mogelijke conflicten zoals bij Garmin
Zodat je op vakantie niet voor verrassingen komt te staan wat dan erg vervelend is
Misschien dat het voor jou Tom Tom niet relevant is deze issue, maar een gewaarschuwd mens......

Lees aangeboden oplossingen en topics, ze worden niet voor niets aangeboden en/of gemaakt, 
                                             Ons forum heeft ook een handige zoekfunctie, maak daar gebruik van
Antwoord

sygic of sygictruck zit in princiepe geen verschil tussen alleen is het voertuig verschillend in sommige straten mag je domweg niet met een vrachtwagen komen dus die zijn er dan uitgefilterd.

Het verschil tussen tomtom en here is dat here van navtec is.

en ja je krijgt de keuze om hieruit te kiezen

Doe maar gewoon doe je gek genoeg Big Grin
Ik heb al meerdere malen gedoneerd, wat houd jou tegen om hetzelfde te doen?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)