Recover Bitlocker Drive

Ik heb een externe USB disk, daarop stond een NTFS partitie met bitlocker encryptie. Ik heb de schijf een tijdje niet gebruikt, en hij ziet nu alleen maar een RAW partitie en je krijgt gelijk de melding "do you want to format this partition" als je hem vanuit de explorer probeert te benaderen.

Ik heb ondertussen al wat (test versies) van tooljes geprobeert en tot nu toe is IBoysoft Data Recovery 3.2 de enige die de mogelijkheid geeft on een bitlocker key op de geven, en die daarna de data laat zien. Alleen om te recoveren heb je de professional versie nodig.

Zijn er nog andere mogelijkheden / ervaringen, of heeft iemand die versie van Iboysoft voorbij zien komen?

Alvast bedankt.

Marcel
Antwoord

Kijk ff bij deze topic naar linkje van mij over easeus. https://www.newzbin.org/showthread.php?t...#pid108164
Antwoord

(25-06-2020, 02:05 PM)MrSoftware schreef:  Kijk ff bij deze topic naar linkje van mij over easeus. https://www.newzbin.org/showthread.php?t...#pid108164

Dank. Het probleem is voornamelijk die bitlocker die erop zit (en die niet meer gezien wordt). Ik heb nu ondertussen wel een ntfs partitie, die windows als helemaal leeg ziet. Maar dat is dus eigenlijk een partitie met bitlocker enctyptie. IboySoft ziet hem nog wel (daar kun je het bitlocker pw opgeven), maar met andere tools (die ik wel kan vinden op newzbin, etc) is me dat nog niet gelukt. Helaas staat iboysoft 3.2 er (nog) niet op.
Antwoord

Mis even in verzoekhoekje vragen? Onderaan het forum
Antwoord

Active File Recovery Pro kan dat :

Active File Recovery is a useful software for finding and recovering files that have been deleted and lost. Your formatted, deleted or missing files can be easily recovered with the help of this software. Searching for missing and missing files in this program is much faster than other similar programs. Both SuperScan and QucikScan are used for in-depth search and quick search. If you care more about data recovery and recovery, you can use SuperScan and use QucikScan if your speed is standard. The program can recover files in all kinds of memory including SD card, flash memory, hard disk drive, CD, DVD, floppy disk and more.
It can also support FAT16, FAT32, NTFS, EXT3, and EXT4 file systems to recover files from formatted hard drives. The program can recover more than 100 file formats including photos, movies, compressed, text, office, songs and specialized software. Specifying filters to search for files is another feature of this software. You can set your own criteria for file searches (eg photos only, size less than 10 MB) and then recover your deleted files.
Features of Active File Recovery
  • Full support for FAT12, FAT16, FAT32, NTFS, NTFS5, EXT2, EXT3, EXT4 and more
  • Restore formatted computer drives
  • Restore locked drives with BitLocker or TrueCrypt
  • Restore drives that have been completely removed from the partition
  • Supports advanced and high capacity hard drives
  • Supports all types of portable and fixed memory
  • Active @ LiveCD bootable in Ultimate version
  • Extensive support for various file formats (DOC, XLS, PPT, DOCX, XLSX, PPTX, JPG, BMP, AVI, ZIP, RAR, PDF, etc.) plus specialized software file format (AutoCAD)
  • Filter file search
  • Reporting of searches performed
  • Recover disks made by VMWare or VirtualBox virtual machines

I Love Movies, Good Movies Keeps Rolling, Enjoy the Movie's, A Serious Movie Lover, Greetings to all Copycats on the net.

Antwoord

en deze al geprobeerd ?

I Love Movies, Good Movies Keeps Rolling, Enjoy the Movie's, A Serious Movie Lover, Greetings to all Copycats on the net.

Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)