ANDROID opslag vol

Van deze

"Verder kun je eens kijken of je wat kunt onder de "ontwikkelaars opties"
Lees hoe je die kunt activeren hier
https://www.newzbin.org/showthread.php?t...wikkelaars
Al weet ik niet of dit ook op deze manier te bereiken is met jou toestel daar de tuut gemaakt is middels "

heb ik gebruik gemaakt. Ik ga jullie geduld op de proef stellen. Zonder aanvullende software lukt het mij niet een back-up naar de pc te maken.

Ik heb een trail versie van Android Data Backup & Restore gedowload maar voor ik verder ga lijkt het mij beter te vragen of een back-up ook mogelijk is zonder software?
Antwoord

Kun je jou toestel middels een data/laad kabel aansluiten op je pc/laptop?
Zo ja ziet de pc/Laptop dan je toestel als een externe harde schijf? (Vaak word deze externe schijf aangeduid met het type van je toestel)

Als dit zo is open dan deze externe schijf (je toestel dus)
Zet onder beeld bovenaan in verkenner "Verborgen mappen en bestanden aan"
Selecteer alle bestanden en mappen
Copieer dan ALLE mappen en bestanden van je toestel (hiermee copieer je dus OOK alle data mappen en bestanden van je toestel zelf)

Maak op je Pc/laptop een nieuwe map aan op een plek waar je hem makkelijk terug vind
Benoem deze map Backup XXXX (Waarbij XXXX staat voor jou toestel merk/type)
Plak in deze map alle bestanden en mappen die je net gekopieerd heb

Op deze manier heb je een 1:1 copy van je toestel INCLUSIEF de data mappen en bestanden van je toestel zelf
Als je een app gaat gebruiken zoals "backup and restore" dan zal deze GEEN systeem bestanden/mappen van je toestel back-uppen
Alleen de apps en de eventueel aanwezige app gegevens zoals inlog, notietie`s etc (ook dit hoeft per definitie niet te gebeuren is toestel afhankelijk)

Wil je toch een backup and restore app gebruiken gewoon voor er bij als extra kies dan voor deze uit de playstore
https://play.google.com/store/apps/detai...ckup&gl=NL
Volledig freeware, (met reclame en mogelijkheid tot aankopen) doet wat hij moet doen als het goed is te koppelen met een cloud zoals de omschrijving aangeeft (ff zelf uitzoeken hoe)

Je kan deze ook middels ACmarket downloaden en daar de app met snoepje vandaan halen
https://acmarket.net
Maar dat is geheel op eigen risico
Download ACmarket naar je telefoon en installeer deze
Zoek dan op "app backup" => zoek dan de Backup and restore (zoals in playstore) op en download/installeer deze op je foon

Nogmaals spullen gebruiken uit ACmarket is geheel op eigen risico en bij foutief werken/handelen kan niemand verantwoordelijk gehouden worden dan alleen jezelf
Bij twijfel niet oversteken

Lees aangeboden oplossingen en topics, ze worden niet voor niets aangeboden en/of gemaakt, 
                                             Ons forum heeft ook een handige zoekfunctie, maak daar gebruik van
Antwoord

Met het Icon_redface schaamrood op de kaken Icon_redface het volgende.

Bij aansluiten wel zichtbaar als soort externe schijf maar verder alles leeg. Instellingen staan op "Verborgen mappen en bestanden aan"

Bij aansluiten OPO (OnePlus One) gaf W10 in de rechterbenedenhoek "de" USB vraag wat te doen. Afgelopen dagen dit voor lief aangenomen Blondmoment maar vanmorgen gekozen voor "openen met verkenner" en voilà voor het eerst sinds ik de telefoon heb de gehele directory tree zichtbaar. Policered

Je uitleg is echt super goed, we gaan weer verder.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)