Glasvezelsnelheid computer bouwen

Inmiddels is alles zon beetje achterhaald. Ik heb nu glasvezel en wat ik merkte was dat mijn computer ging haperen. Cpu stond steeds op 100%, heb medelijden met dat ding. Ik keek zoals altijd op tweakers.net en hardware.info waar ik op basis van hun best best buy altijd een pc kocht. Alleen is dat altijd voor gamers/ all round. Nu wil ik een pc samenstellen puur voor downloaden/ unparren/ extracten. Kan iemand mij helpen? Ik had alvast wat opgezocht en kwam op het volgende: AMD Ryzen 7 3700X, Gigabyte X570 Aorus Pro.
Antwoord

Reken en schrijfkracht zijn de woorden die je zoekt

Dikke processor
Dik ram er in (64Gb)
Vette SSD er in (1 Tb at least)
Mega netwerk kaart van op zijn minst 1 Ghz om bekabeld in je netwerk te streamen en te downen

Zelf ff googelen wat er in je portomoniks past

Lees aangeboden oplossingen en topics, ze worden niet voor niets aangeboden en/of gemaakt, 
                                             Ons forum heeft ook een handige zoekfunctie, maak daar gebruik van
Antwoord

(21-03-2020, 05:17 PM)flyingfart schreef:  Nu wil ik een pc samenstellen puur voor downloaden/ unparren/ extracten. Kan iemand mij helpen?

Mr Chaos gaat voor power zie ik, maar ik wil eerst weten hoeveel je ongeveer binnenhaalt en hoe snel.
Want als die pc niets anders hoeft te doen en je hebt geen haast, dan volstaat voldoende schijfruimte, 8 - 16 Gb en een redelijke processor.
Gebruik je Newsleecher dan stel je de software zo in dat het uitpakken pas gaat beginnen als de downloads compleet zijn en dat scheelt meer dan 50 % van de CPU activiteit.

Why isn't there mouse-flavoured cat food?   [Afbeelding: Fish_Jumping.gif]

Antwoord

Eyh.....Knallen met zo`n ding John
Datte de rook er af komme
Big Grin

Lees aangeboden oplossingen en topics, ze worden niet voor niets aangeboden en/of gemaakt, 
Antwoord

(21-03-2020, 10:54 PM)Mr Chaos schreef:  Eyh.....Knallen met zo`n ding John

Hoeveel uitlaten heeft de jouwe? Big Grin

Antwoord

6 John (1500 CC 6 Cilinder)

Antwoord

Goudvleugeltje of familie daarvan vermoed ik. 

................Biker

Antwoord

Big Grin  Daar gaan we het niet over hebben John we lopen al aardig oftopic momenteel
Maar idd

Antwoord

Gebruik nzbget ipv sabnzbd. nzbget is zuiniger met cpu vermogen.
Antwoord

Is het ook niet een kwestie hoeveel mbit van je provider krijgt.
BV: als je maar 50mbit krijgt kan je van alles doen maar schiet niet op.
Ik had in het verleden 100mbit glasvezel nu 200 mbit glasvezel en een ssd schijf,alleen voor besturing systeem en een 2tb schijf in me desktop voor downloads etc,en geen pcu problemen,nu bloed snel.
Gebruik eweka.
Opstarten in tijd van mum,word nog straks te oud door de snelheid niet bij benen lol.
Antwoord

Als je provider jou 200 aanbied
En met de speedtest van Ookla haal je dit ook bekabeld (hangt ook af van hoe ver je van de wijkkast af zit en of je over koper zit of telefoonlijntje etc)
Kan je nog zo`n dure machine aanschaffen
Maar je al nooit en te never de 1000 Mbits halen
Tenzij je dus je abbo bij je provider opschroeft naar 1000 Mbits
Ook een payserver nemen met 100 lijnen teneinde te proberen winst te halen heeft geen zin
Tenslotte bied je provider ma 200 aan en thats it

Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)