Afspelen geeft rare weergave
Question 

LS,
Weet niet of het video gerelateerd is of hardware.......
Sinds kort worden sommige films bij mij weergegeven als allemaal kleine filmpjes naast elkaar. honderden blokjes die allemaal hetzelfde afspelen. Als de film begint verschijn rechtsonder een groene balk. Lijkt een codec verhaal maar ik weet het niet wat want ik heb niets veranderd. Nou ja niet iets wat in mijn ogen de boel in het honderd moet gooien.
Gebruik Plex op een NAS (asustore 6204T). Toen het probleem zich voordeed heb ik ook Xplay geinstalleerd. Deze speler geeft enkele films die met plex het niet doen wel goed weer maar films doen het soms op plex en xplay beide niet goed.

Ik kan de Plex software wel installeren op de NAS buiten de asustore "appstore" om maar dan weet ik niet welke versie ik moet installeren die wordt aangeboden op de plex pagina. Als dat het probleem al is. Ik heb volgens mij ook een betere HDMI kabel dan ik eerst had. Ligt het wellicht aan de versie van de film die ik download. Ik download altijd uit de x264 (MKV) map en dan de tig GB versie's.

Ik ga zelf nog testen met verschillende versie's van een film welke wel of niet goed wordt weergegeven om erachter te komen maar wellicht heeft iemand hetzelfde al meegemaakt en heeft al een antwoord.
Alvast bedankt.
Antwoord

Als je weet met welke films en formaten
Vermeld dat dan ook even
Dat helpt gerichter naar een oplossing zoeken

Lees aangeboden oplossingen en topics, ze worden niet voor niets aangeboden en/of gemaakt, 
                                             Ons forum heeft ook een handige zoekfunctie, maak daar gebruik van
Antwoord

Is vermoedelijk een buffer probleem, ergens zit een zwakke schakel je video verbinding ?
probeer andere Ethernet kabels (cat5e?) probeer andere hdmi kabels !
En zorg dat je stabiele verbindingen en vooral vaste verbindingen hebt als je streamt - niks wireless !
test je doorvoer snelheden en zorg dat je de altijd de laatste versie hebt van alle software !

Nog een algemeen tipje van mij : check via taakbeheer waar je pc's mee bezig zijn => hoog energie verbruik => daar zitten vaak de problemen ! 
Dan weet je met welke software/processen/hardware je pc druk bezig is (netwerk /core's/geheugen enz) desnoods kan je de software (lichtere versie) - hardware vervangen, waardoor je een super pc krijgt die alles vlotjes aankan en afspeelt.  Succes ermee.

I Love Movies, Good Movies Keeps Rolling, Enjoy the Movie's, A Serious Movie Lover, Greetings to all Copycats on the net.

Antwoord

Geen smart tv met dnla server erin?
want dan stream je ze en niet via nas etc geen kabel nodig etc

[Afbeelding: yJumvcC.png]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)