Snelheid download bij SabNzbd

Hoi, nu ik een nieuwe laptop heb gekocht en geinstalleerd kon ik eenmalig downloadsnelheden halen tot 25MB per sec, onbedraad, per wifi dus
Ik dacht wow, die had ik al veel eerder moeten kopen
Maar nu lukt het niet meer, ik ben niet aan de instellingen aan geweest
Ik kom nu aan 5MB/s
Welke snelheden halen jullie ? Draadloos wel te verstaan
Antwoord

Je topic heb ik verplaatst van Newzbin problemen en suggesties naar Algemene discussies en vragen => usenet algemeen
Daar dit een algemeen download probleem is die niet gerelateerd is aan Newzbin op zich

Draadloos is heel verschillend
Dit hangt van zoveel factoren af
Daarom hier altijd bekabeld met de lap
Heb je al de ookla speedtest uitgevoerd (natuurlijk niet als je download maar gewoon zo)
Haal je dan wel de opgegeven snelheid van je provider conform je internet abbo?
Gebruik je de wachtwoord manager in SABnzb?
Hoe langer de lijst met wachtwoorden hoe langzamer SABnzb zal worden door controle van deze lijst
(Word ook door SAB zelf aangegeven)
En heb je het over MBps of Mbps
Dat lijkt het zelfde maar is het niet
De ene is megabyte de ander megabit
Het daadwerkelijke verschil tussen de twee eenheden is de factor 8, oftewel: 1 megabyte (MB) = 8 megabit (Mb). Als je wilt weten hoeveel MB's je per seconde kunt downloaden kan je dus de Mbps door 8 delen. Wanneer je een ADSL internetabonnement hebt van 20 Mbps dan houdt dit in dat je 20/8 = 2,5 MBps kunt downloaden.

Lees aangeboden oplossingen en topics, ze worden niet voor niets aangeboden en/of gemaakt, 
                                             Ons forum heeft ook een handige zoekfunctie, maak daar gebruik van
Antwoord

Normaal haal ik op de wifi + 4 MBps of te wel net boven de 33Mbps
Moet zeggen dat ik nu wat verder weg zit en de 2MBps op wifi niet haal

Misschien dus dat je de vorige keer net naar een ander verhouding aan het kijken was?

Bedraad haal ik soms net de maxs die ik volgens de provider moet kunnen halen.

Maar dit is weer afhankelijk van wat voor server ik het download.

Aan hen die deelt, zal gegeven worden.

Alles is vol dwaasheid, de Wereld is een gekkenhuis
Antwoord

Megabyte of bits weet ik nu niet. Maar ik denk het eerste. Een film van 7 gigabyte haal ik binnen op 15 of 20 minuten  ongeveer. En dan is hij gelijk uitgepakt. 
Misschien heeft dat ineens uitpakken wel iets te maken met de beperkte snelheid, of zoek ik t te ver ?
Antwoord

(22-11-2019, 05:03 PM)andy1967 schreef:  Misschien heeft dat ineens uitpakken wel iets te maken met de beperkte snelheid, of zoek ik t te ver ?

Nee je zoekt niet te ver
SAB en bv ook Newsleecher parren repareren en rarren tijdens het downloaden
Dit kost rekenkracht van de software (en uiteraard van je pc)
Ik meen dat je in SAB het gelijktijdig uitpakken tijdens de download uit kunt zetten
In Newsleecher kan dit zeker (nooit geprobeerd verder omdat ik snelheid van binnenkomen niet van belang vind, als het maar binnen komt)

Heb je naast je download ook nog ander internet verkeer over wifi
Dan zal dit ook zeker ten koste gaan van je snelheid
Daarom al in mijn eerste reactie dat ik aangaf dat het aan vele factoren kan liggen

Zie het als bv een fiets
Fiets je alleen
Fiets je met passagier
Fiets je met passagier en een volle bagage kar er achter
Hoe meer je gelijktijdig moet doen (bagage je mee neemt) hoe zwaarder je fietst (moet trappen)
Zo werkt dat eigenlijk ook met je software en pc

In jip en janneke taal dus  (lolige reacties mogen achterwegen gelaten worden en worden dan ook verwijderd)

Lees aangeboden oplossingen en topics, ze worden niet voor niets aangeboden en/of gemaakt, 
Antwoord

Ok dank je. Ik verwacht misschien teveel van mijn nieuwe laptop. Had een oude i3 met 2 gb ram en heb nu een i7 met 8Gb.
Antwoord

Dan ben je er zeker op vooruit gegaan
Maar het hangt ook af van je hardware
Hoe snel is je wifi adapter
Ik heb bij het bouwen van de mijne er bv voor gekozen om deze wifi adapter laag te houden (300 Mmps)
Maar verwachte meer van andere interne spullen (zoals een gygabit netwerk kaart voor lan)
Je kan dan nog zo`n mooie 4de generatie i7 hebben
Dan is de machine rete snel
Maar als je dus kleine wieltjes hebt (wifikaart) dan trap je jezelf nog het leplazerus

Antwoord

Vervolg hierop is dat ik met mijn beperkte kennis het volgende constateer : 
Mijn nieuwe laptop heeft een andere wifi verbinding terwijl die naast de oude laptop staat.
De oude heeft blijkbaar het snellere 802.11 AC protocol met 5 Ghz, en de nieuwe 802.11n 2.4Ghz

Geen idee hoe ik dit kan verhelpen ? Laptop inruilen of providor raadplegen om dit in te stellen ?
Antwoord

Eureka, een beetje liggen zoeken en toch maar effe de providor gebeld
Die heeft 2.4 en 5Ghz gesplitst zodat ik afzonderlijk in huis een verbinding kan maken met 5Ghz of niet
Nu heeft de nieuwe laptop dus ook een raketsnelheid tijdens downloaden ( 16a20MB/s)
Antwoord

Zie.....kan dus aan vele factoren liggen
in dit geval dus de switch naar de 5 Ghz band
Fijn dat je er uit bent veel plezier

Tip:
Houd er rekening mee dat zaken binnen je thuis netwerk slecht of zelfs niet kunnen werken als je nieuwe laptop op de 5 Ghz band zit
En de rest in je netwerk op 2,4 Ghz
Denk hierbij aan printers, WhatsApp op je mobiel die je shared op je whatsapp pc
Maar ook onderling
Mijn ervaring hierin is dat als je alles omzet naar de zelfde band dat het dan opgelost is
Tis net hoe je modem er mee omgaat

Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)