Waardering:
  • 6 stemmen - gemiddelde waardering is 4.83
Download Newzbin 2.0.0.0 Beta (Special members only)
Suggesties voor de 2.0 Windows-versie, mag ik die hier doen, of is er een andere manier?
Goeden Morgen,
Ziet er gelikt uit maar toch wat op cq aanmerkingen.
Ik vind het groen in het overzicht venster te donker en jammer genoeg zie ik niets om dat te kunnen veranderen.
De opdeling van de groepen kan handig zijn maar je moet dan wel zeker weten onder welke cat het is ingedeeld, mis dus dat er bvb bij windows bij de groep een compleet overzicht staat en bij de sub cat echt de programma`s voor die cat.
De reeds gemaakte filters moet je weer opnieuw maken dat zullen mensen denk ik ook niet zo lekker vinden.
Wat ik ook nog handig zou vinden is: nu heb je beeld, geluid, spellen, Aplicaties en erotiek. Als je daar zelf een zou bij kunnen maken want ik zelf vind ebooks bvb niet bij beeld zetten maar hoofd cat boeken maken.
Dit kan mischien overkomen als veel op en aanmerkingen maar het is zeker niet bedoeld om negatief te zijn maar om opbouwend te zijn naar iets wat goed is nog beter te maken.

Chris
(08-09-2018, 09:20 AM)Truusn schreef: Ik vind het groen in het overzicht venster te donker en jammer genoeg zie ik niets om dat te kunnen veranderen.

Je kunt je eigen kleuren instellen voor Newzbin
Dit verschild niet van de 1.1.2.0. versie
Je kunt hier lezen hoe dat moet in de oude versie
http://newzbin.org/showthread.php?tid=6772

In deze Beta zit deze functie er nog steeds in
Echter zijn alleen de icoontjes veranderd

Klik op het icoontje met de schuifjes om naar de configuratie te gaan
[Afbeelding: config.png]

Op het eerste tabblad "algemeen" vind je de kleuren
Als je op de pijltjes naast de vakjes klikt opent zich een kleuren pallet waaruit je kunt kiezen en desgewenst Newzbin helemaal naar eigen smaak kan schilderen
(deze functie zit op de zelfde plek dus als bij 1.1.2.0)

[Afbeelding: kleur.png]

De groene achtergrond van de spotlijst is niet aan te passen inderdaad als u dat bedoeld
   [Afbeelding: k050.gif]Ons forum heeft een zoekfunctie, erg handig [Afbeelding: k015.gif]
Kan me vergissen maar dat veranderd niet de overzichtlijst kleur
Mooi uitgelegd meneer Chaos maar de overzichtslijst blijft hier ook net als bij Truusn op donker en zwart staan ? wat zelf heel mooi vind -) smaken verschillen gelukkig.
Wel kun de kleur van het hoofd programma en tekst kleur aanpassen en de templates kun je ook kiezen : FTD - Newzbin classic - Newzbin V2

Misschien een leuke uitdaging, voor een template bouwer Tongue
I Love Movies, Good Movies Keeps Rolling, Enjoy the Movie's, A Serious Movie Lover, Greetings to all Copycats on the net.

@ truusn,

Bedankt voor je feedback.
Het heeft ons al slapeloze nachten bezorgd om het menu zo ver te krijgen dat het al meer te customizen is Smile
Echter, eBooks valt wel degelijk onder de hoofdgroep 'Beeld'. Alles wat daaronder valt is dan weer naar eigen wens aan te passen.

Opmerking:
In deze Beta zijn de meegeleverde filters meer een voorbeeld van hoe je het kan maken.
Onder instellingen kunnen deze filters ook verwijderd worden en weer gereset worden naar de standaard filters, waarmee de vorige versies ook geleverd werden. Alleen ben je dan wel definitief de meegeleverde filters kwijt.

Over bijv. de Windows apps, je kunt ook op de hoofdgroep 'applicaties' knop klikken voor een compleet overzicht.

Wat betreft het overzicht, heb je de monitor niet te donker staan?
Je kunt onder instellingen er ook voor kiezen om het overzicht op licht te zetten.
(08-09-2018, 09:17 AM)robedoesje schreef: Nog wat Extra Update info :

Bij de spotinstellingen is  een extra optie bij gekomen  nl:  verwijder overmatig hoofdletter gebruik uit de spottitel. (even een vinkje zetten).  
Ook de kleur van de achtergrond is nu super rustgevend > PS- een donkere kleur is beter voor je ogen en je wordt niet zo snel moe Tongue .
Alles ziet er nu nog overzichtelijk en nog relaxter uit dan bij de vorige  update Smile  
Je kunt nu zorgeloos nog meer uren gaan genieten van alle mooie dingen op Newzbin Cool

Klopt ja, dat soort dingen was ik zelfs al weer vergeten dat het er in gekomen is Tongue
bedankt ga het gelijk downloaden ben benieuwd.
Ga zo door prima site
(08-09-2018, 09:40 AM)Admin schreef: @ truusn,

Bedankt voor je feedback.
Het heeft ons al slapeloze nachten bezorgd om het menu zo ver te krijgen dat het al meer te customizen is Smile
Echter, eBooks valt wel degelijk onder de hoofdgroep 'Beeld'. Alles wat daaronder valt is dan weer naar eigen wens aan te passen.

Opmerking:
In deze Beta zijn de meegeleverde filters meer een voorbeeld van hoe je het kan maken.
Onder instellingen kunnen deze filters ook verwijderd worden en weer gereset worden naar de standaard filters, waarmee de vorige versies ook geleverd werden. Alleen ben je dan wel definitief de meegeleverde filters kwijt.

Over bijv. de Windows apps, je kunt ook op de hoofdgroep 'applicaties' knop klikken voor een compleet overzicht.

Wat betreft het overzicht, heb je de monitor niet te donker staan?
Je kunt onder instellingen er ook voor kiezen om het overzicht op licht te zetten.

Om te beginnen petje af voor het werk en naderhand op en aan merkingen maken is makelijker dan tijdens het ontwikkel proces omdat je dan er in zit. Het is dus echt niet alleen kritiek om af te kraken maar ik zie mogenlijkheden om iets wat goed is nog aantrekkelijker te maken voor sommige mensen.
Is het mogenlijk om zelf hoofdgroepen te maken?

Klopt als je op hoofdgroep applicaties klikt krijg je alles maar dan ook de Android apple etc
Als je ok de subgroep Windows klikt krijg je niet alle windows programma`s, deze optie lijkt mij soms wel handig.

Je bent me even kwijt bij laatste overzicht op licht zetten??? Wink
Zo ja dan zou je nml bvb ebooks kunnen verplaatsen als de gebruiker dat wenst.
(08-09-2018, 09:20 AM)Truusn schreef: De reeds gemaakte filters moet je weer opnieuw maken dat zullen mensen denk ik ook niet zo lekker vinden.

Het vervangen van de user.config van deze Beta 2.0 voor die van de 1.1.2.0 versie waar je eigen aangemaakte filters in staan zal niet lukken
De filters die in het oude user.config staan zullen alsnog niet getoond worden
   [Afbeelding: k050.gif]Ons forum heeft een zoekfunctie, erg handig [Afbeelding: k015.gif]
(08-09-2018, 09:58 AM)Mr Chaos schreef:
(08-09-2018, 09:20 AM)Truusn schreef: De reeds gemaakte filters moet je weer opnieuw maken dat zullen mensen denk ik ook niet zo lekker vinden.

Het vervangen van de user.config van deze Beta 2.0 voor die van de 1.1.2.0 versie waar je eigen aangemaakte filters in staan zal niet lukken
De filters die in het oude user.config staan zullen alsnog niet getoond worden

Je kunt wel de persoonlijke filters uit het oude filter knippen en plaken in de nieuwe
Ziet er super uit, bedankt voor alle werk en moeite Wink
Ziet er goed uit! In welke taal is het geschreven>?
I am so funny!

Truus bedoeld denk ik dit met het donkere achtergrond, je moet kijken in spotlijst en daar zie je dit staan.
Die moet je even uitvinken.
(08-09-2018, 10:19 AM)ikbenerwel schreef: Truus bedoeld denk ik dit met het donkere achtergrond, je moet kijken in spotlijst en daar zie je dit staan.
Yes perfect
Voor alle duidelijkheid,
Filters worden niet opgeslagen in de user.config file, maar in de folder 'filters' in de installatie folder.

Oude filters werken helaas niet met 2.0, de opbouw structuur is namelijk anders.
@ Truusn

Je zou het volgende kunnen proberen
Met als enige risico dat de beta niet meer werkt
Een copie (backup) maken van het script is dan ook raadzaam zodat je het originele script kan terug plaatsen mocht het fout gaan
Het backuppen van het oude script dien je natuurlijk wel te doen voordat je de oude versie helemaal verwijderd
Anders ben je dus alsnog je filters kwijt

Zoals je hier kunt lezen in de reactie geeft Moddie aan hoe je in de 1.1.2.0 versie filters kan toevoegen
http://newzbin.org/showthread.php?tid=10...5#pid68985

Je zou in het cript van 1.1.2.0 kunnen kijken waar je oude filters staan
(ik vermoed net als bij de nieuwe beta helemaal onderaan het script)

Deze codering van je eigen filters uit 1.1.2.0 copieer je dan 
En plak je in het script van de Beta
Nadat je de app opnieuw hebt opgestart zullen je eigen filters uit 1.1.2.0 in de beta 2.0 zichtbaar zijn
Zelf kijken of ze nog werken zoals het hoort

ik heb als proef dit even gedaan en hieronder het resultaat
misschien dat dit helpt voor je

Script 1.1.2.0
[Afbeelding: Filter.jpg]

Na plakken in het script van de Beta 2.0
[Afbeelding: filter_2.png]
@ikbenerwel, bedankt voor de duidelijke aanwijzing.
(08-09-2018, 10:19 AM)ikbenerwel schreef: Truus bedoeld denk ik dit met het donkere achtergrond, je moet kijken in spotlijst en daar zie je dit staan.

Ja geweldig het kan dus wel veranderd worden ikke laat hem hier lekker op donker Smile
I Love Movies, Good Movies Keeps Rolling, Enjoy the Movie's, A Serious Movie Lover, Greetings to all Copycats on the net.

(08-09-2018, 10:29 AM)Mr Chaos schreef: @ Truusn

Je zou het volgende kunnen proberen
Met als enige risico dat de beta niet meer werkt
Een copie (backup) maken van het script is dan ook raadzaam zodat je het originele script kan terug plaatsen mocht het fout gaan
Het backuppen van het oude script dien je natuurlijk wel te doen voordat je de oude versie helemaal verwijderd
Anders ben je dus alsnog je filters kwijt

Zoals je hier kunt lezen in de reactie geeft Moddie aan hoe je in de 1.1.2.0 versie filters kan toevoegen
http://newzbin.org/showthread.php?tid=10...5#pid68985

Je zou in het cript van 1.1.2.0 kunnen kijken waar je oude filters staan
(ik vermoed net als bij de nieuwe beta helemaal onderaan het script)

Deze codering van je eigen filters uit 1.1.2.0 copieer je dan 
En plak je in het script van de Beta
Nadat je de app opnieuw hebt opgestart zullen je eigen filters uit 1.1.2.0 in de beta 2.0 zichtbaar zijn
Zelf kijken of ze nog werken zoals het hoort

ik heb als proef dit even gedaan en hieronder het resultaat
misschien dat dit helpt voor je

Script 1.1.2.0
[Afbeelding: Filter.jpg]

Na plakken in het script van de Beta 2.0
[Afbeelding: filter_2.png]

Deze had ik al toegepast ;-)
Nu zou ik dus nog graag de mogenlijkheid hebben een extra hoofd categorie (nu Beeld-Geluid-Spelletjes-Applicaties-Erotiek) te maken.
Kan dit ergens kan nml nog niet vinden waar jullie deze 5 aan gemaakt hebben.
Ja Groep toevoegen aan een van de 5 hoofdgroepen heb ik gevonden en vind ik een van de mooiste vernieuwingen tot nu toe.

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: Wimm1, 2 gast(en)