Newzbin Community
Heeft iemand ervaring met Unity of c# - Afdrukversie

+- Newzbin Community (https://www.newzbin.org)
+-- Forum: Algemene discussies en vragen (https://www.newzbin.org/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: Software gerelateerd (https://www.newzbin.org/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Topic: Heeft iemand ervaring met Unity of c# (/showthread.php?tid=16914)



Heeft iemand ervaring met Unity of c# - Junior007 - 16-07-2020

Hey iedereen,

Is er iemand die mij kan helpen met een probleem op unity?

Alvast bedankt.


RE: Heeft iemand ervaring met Unity of c# - MacOllie - 17-07-2020

Misschien handig om direct je probleem even goed te omschrijven, des te eerder is er wellicht iemand die je tips kan geven hoe het probleem op te lossen


RE: Heeft iemand ervaring met Unity of c# - Junior007 - 18-07-2020

Ik heb een powerUp script voor in mijn 2D game. Ik wil dat als de player deze powerUp oppakt hij een random grote krijgt. Dat is allemaal gelukt maar ik wil ook zorgen dat de grote na een bepaald tijd weer terug gaat naar zijn originele grote. Daarom heb ik gebruik gemaakt van een IEnumerator. Alleen als ik het nu speel krijgt de speler niet de grote die die eerst had, en bl Undecided ijft het effect van de powerUp eeuwig geldig.
Hier is het script. Hopelijk kan iemand een foutje vinden. Alvast bedankt!


        public GameObject player;
    public float duration = 3;
   
     
    private void OnTriggerEnter2D(Collider2D other)
    {
        if (other.CompareTag("Player"))
        {
            player.transform.localScale = new Vector3(Random.Range(0.005f, 0.010f), (float)0.01, 1);
            GetComponent<SpriteRenderer>().enabled = false;
            GetComponent<CapsuleCollider2D>().enabled = false;
            StartCoroutine((IEnumerator)PickUp(other));
           
        }
    }
    IEnumerable PickUp(Collider2D player)
    {
        yield return new WaitForSeconds(duration);
        Destroy(gameObject);
    }